Zapraszamy do zapoznania się z krótkim podsumowanie oferty elektroniki AiM na sezon 2019!
Artykuł pozwoli Wam porównać i wybrać najbardziej odpowiedni dla Waszego zastosowania jeden spośród z wielu wyświetlaczy, dash i data loggerów jakie AiM ma w swojej ofercie
Solo 2 i Solo 2 DL już dostępny na polskim rynku w ofercie RALLY-TECH – oficjalnego dystrybutora AiM
Projektując nową generację lap timerów AiMskupiłsię na udoskonaleniu najlepszych cech wyznaczającego standardy lap timera SOLO. Te trzy cechy to:
łatwość użytkowania,
precyzja działania
czytelność.
SOLO 2 jest niesamowicie łatwy w obsłudze: kilka sekund po uruchomieniu jest gotowy do pracy. W trybie auto SOLO 2 automatycznie wyszukuje najbliższy tor w obrębie 5 km z bazy ponad 2000 dostępnych tras. Po wjechaniu na trasę rozpoczyna się automatyczny pomiar czasu. Jeżeli w bazie danych SOLO 2 nie znajduje się wybrana trasa Lap Timer przełącza się w tryb uczenia. Wystarczy jedno okrążenie toru i urządzenie jest gotowe do pomiaru czasu. Do ustalenia punktu START i META nie potrzebny jest komputer – można ustalić te punkty bezpośrednio na Lap Timerze.
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
Lap Timer SOLO 2 obsługuje TRZY tryby wyścigów: wyścig w pętli, odcinek A do B oraz test wydajności (np. 0-100km/h). W każdym z trybów kluczowe dane można przejrzeć na wyświetlaczu podczas testu, ado pobrania danych z 4 GB pamięci oraz konfiguracji za pomocą oprogramowania Race Studio 3 posłuży nam stabilne i zabezpieczone połączenie Wi-Fi.
Dzięki temu korzystanie z kabli zostało ograniczone do niezbędnego minimum, czyli ładowarka sieciowa i samochodowa, a w przypadku SOLO 2 DL połączenie z ECU (CAN/RS232 lub OBD2) lub sygnałem RPM. Większa pamięć pozwala również na zapisanie nawet 10 konfiguracji do różnych ECU. Dzięki temu podczas track day’u możemy obsłużyć nawet 10 różnych samochodów wybierając odpowiednią konfigurację bez potrzeby uruchamiania laptopa.
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
Wprowadzenie technicznych udoskonaleń do SOLO 2 takich jak jednoczesne wykorzystanie dwóch systemów nawigacyjnych: GPS i Glonass, zapewnia szybki i precyzyjny pomiar czasu – wg deklaracji producenta – maksymalna różnica w pomiarze wynosi 0,02 s. Podwójny system nawigacyjny umożliwia także dokładniejszą i szybszą lokalizację, doskonałe pokrycie terenu oraz ogranicza do minimum ryzyko utraty sygnału.
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
Mając na uwadze, że dla użytkownika istotnym elementem funkcjonalnego lap timera jest czytelność pomiarów, AIM wyposażył SOLO 2 w 10 diod RGB, które w przejrzysty sposób informują o postępach względem referencyjnego czasu. W wersji SOLO 2 DL diody te mogą posłużyć jako konfigurowalny, osobno dla każdego biegu, shift light. Dla wygody i przyjemności korzystania z nowego SOLO 2 do wyboru mamy 7 kolorów podświetlenia wyświetlacza.
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
Konfiguracja SOLO 2 i SOLO 2 DL jest bardzo prosta. Dostępne mamy 4 konfigurowalne plansze: z pomiarem czasu, przewidywanym czasem oraz 2 konfigurowalne plansze do 4 wskazań każda (czasy: bieżący i przewidywany, zysk/strata, prędkość GPS, liczba satelit, numer okrążenia, przebyty dystans).
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
W przypadku SOLO 2 DL, który jest również loggerem z możliwością podłączenia do sterownika silnika, możemy skonfigurować do 8 plansz, na których mogą być wyświetlane również dane z ECU takie jak np. obroty, temperatury, ciśnienia, bieg. Dane te można na bieżąco sprawdzać na lap timerze. Jednocześnie są one automatycznie zapisywane w pamięci SOLO 2 DL i za pomocą oprogramowania Race Studio 3 można je dowolnie analizować i edytować. Baza ponad 1500 protokołów umożliwia komunikację z ogromną ilością sterowników silnika. W przypadku gdy w bazie brakuje protokołu, AiM udostępnia narzędzie do tworzenia własnych protokołów dla sterowników silnika:ECU Driver Builder.
GPS Lap Timer AiM Solo 2 DL
GPS Lap Timery AiMSolo 2 oraz wersja DL posiadają wbudowany 3-osiowy akcelerometr, żyroskop, magnetometr. Wersja DL dodatkowoma możliwość podłączenia kontrolera sondy lambda AiM LCU ONE. Korzystając z kolejnego praktycznego udogodnienia jakim jest możliwość podłączenia kamery SmartyCam uzyskujemy zapis wideo z graficzna nakładką danych z SOLO2 DL i danych z ECU – bez potrzeby używania programów do synchronizacji obrazu i danych, wystarczy odtworzyć film z przejazdu.
Całość tworzy naprawdę potężny system który mimo swojego zaawansowania jest niezwykle intuicyjny w obsłudze a przy tym bardzo skuteczny w dążeniu do uzyskania lepszego czasu okrążenia. Ceny nowych lap timerów od AiMa wynoszą odpowiednio 350€ netto dla Solo2 oraz 550€ netto dla Solo 2 DL.
Teraz zamawiając felgi Arcasting ZAR lub Excalibur Rally będziesz mógł je spersonalizować wybierając kolor który najlepiej spełni Twoje oczekiwania i będzie idealnie pasował do Twojego samochodu.
Do tej pory felgi Arcasting były dostępne w kolorach oferowanych przez producenta:
biały, złoty, srebrny i antracytowy oraz czarny połysk lub matowy.
Od dziś każdy klient może wybrać praktycznie dowolny* kolor dla swoich felg.
Cena felg w kolorze specjalnym będzie wyższa o 25€ netto od ceny podstawowej.
Przy zamawianiu felg w kolorze niestandardowym prosimy o potwierdzenie możliwości i terminu realizacji zamówienia.
Malowanie będziemy przeprowadzać w Polsce i felgi będą posiadały gwarancję na lakier zakładu lakierniczego.
*jeżeli istnieje możliwość wykonania
Jesteśmy do Waszej dyspozycji w razie jakichkolwiek pytań
GPS Lap Timer SOLO, to niewielkie urządzenie, które łączy w sobie te wszystkie cechy. Instalacja urządzenia jest bardzo prosta. W zestawie razem z SOLO otrzymujesz uchwyt z magnesami, dzięki któremu możesz połączyć go z wybranym mocowaniem i przymocować lap timer w wygodnym da Ciebie miejscu. Potem wystarczy tylko go włączyć, wskazać punkt startu i mety, a SOLO wykorzystując technologię GPS na bieżąco wyświetli czasy przejazdu z dokładnością 1/100 sek. SOLO może być wykorzystany na każdym rodzaju trasy: tor (okrążenia start/meta), punktu do punktu, np. OS, wyścig górski. Możesz tworzyć nowe trasy i zapamiętywać je w pamięci urządzenia. Podczas następnego pojawienia się na trasie SOLO automatycznie wybierze zapamiętaną trasę.
LOGGING I DATA OVERLAY NA VIDEO
SOLO DL jest również Loggerem. Możesz podłączyć go do ECU stand alone przez CAN / RS232 lub standardowego sterownika przez złącze OBD. Logger SOLO DL posiada także kanał rozszerzeń do którego możesz podłączyć kamerę AiM Smarty Cam. W ten sposób uzyskasz graficzną nakładkę z danymi bezpośrednio na nagraniu video.
TRZY TRYBY PRACY SOLO
Lap timer SOLO/SOLO DL może być wykorzystany w różnych dyscyplinach motorsportu. Wystarczy wybrać jeden z trzech trybów pracy SOLO:
W każdym z trybów możesz wybrać rodzaj trasy – okrążenie lub z punktu do punktu oraz określić parametry dostępne w danym trybie, np. rodzaj testu wydajności, referencyjne okrążenie.
SAM WYBIERZ TRYB WYŚWIETLANIA CZASU
SOLO wyświetli czas Twojego przejazdu w trybie, który będzie najbardziej odpowiedni dla Ciebie na danej trasie:
aktualny czas okrążenia,
przewidywany czas bieżącego okrążenia,
aktualny zysk/stratę względem najlepszego okrążenia.
CZAS TO NIE WSZYSTKO
SOLO to świetne narzędzie do analizy wyników. Nie tylko wyświetla i rejestruje czasy przejazdu, rejestruje także prędkość, przeciążenia a SOLO DL również dane otrzymywane z podłączonego ECU ( takie jak obroty, poziom paliwa, temperatury, ciśnienia). Wszystkie te dane można analizować podłączając SOLO do komputera i wyświetlać za pomocą wykresów, tabel lub innych form przy użyciu profesjonalnego oprogramowania Race Studio 2 Analysis, dołączonego do SOLO. Dodatkowo dane GPS mona zapisać do pliku .kml i zaimportować do programu Google Earth.
Oba GPS lap timery SOLO wraz z dodatkami można zakupić w sklepie oficjalnego dystrybutora AiM:
Już teraz, dostępne na miejscu w Polsce, znakomite rajdowe felgi do nowego Focusa RS!
Połączenie niskiej wagi, wysokiej wytrzymałości i świetnego wyglądu – to zalety modelu ZAR.
Felgi Arcasting ZAR w rajdowym rozmiarze 8×18 i antracytowym kolorze do Forda Focusa RS
Dla nowego Focusa RS przygotowaliśmy dokładnie ten sam model felgi stosowany m.in przez Mistrza Polski RSMP 2015 Łukasza Habaja, Rallytechnology w serwisowanych przez nich Fiestach R5 oraz w wielu Fiestach Proto! Oczywiście felga ma rozstaw śrub, otwór centrujący i ET dobrane pod Focusa RS.
Już wkrótce poznamy następce legendarnego dasha MXL Strada od AiM Sportline. Miarą sukcesu MXL niech będzie fakt jej nieprzerwanej popularności na rynku wyświetlaczy sportowych przez ponad 10 lat – ewenement w dzisiejszym świecie elektroniki.
W 2016 roku włoski producent AiM Tech przygotował nowy model Strady – MXS STRADA. Będzie ona posiadała, czytelny 5 calowy ekran TFT o rozdzielczości 800×480 pixeli. 6 diod RGB Led dla alarmów które można w pełni konfigurować, 10 diodowy konfigurowalny shift light, 2 połączenia CAN m.in do podłączenia do jednego z ponad 1000 sterowników ECU z których wyświetlacz będzie otrzymywał dane.
Dodatkowo nowa STRADA będzie korzystać również z protokołów RS232 i K-Line. Jest również wersja do podłączenia przez gniazdo OBD2 dla samochodów z linią CAN. Drugie wejście CAN możemy wykorzystać aby podłączyć inne produkty od AiM Tech m.in zewnętrzny GPS (np. gdy chcemy mierzyć nasze czasy jako GPS Lap timer), termopary, kontroler lambdy lub kamery Smarty CAM. Na tym nie koniec, nowy dash posiada również wejście dla 4 czujników analogowych z maksymalną częstotliwością odczytu 1000Hz każdy, 2 wejścia cyfrowe dla prędkości/obrotów oraz jedno wyjście cyfrowe.
Całość waży 480 gram i została zamknięta w obudowie z anodowanego aluminium co w połączeniu z czytelnym ekranem sprawia, że wyświetlacz naprawdę świetnie się prezentuje.
Miło nam poinformować, że nasza firma otrzyma nowe wyświetlacze jako jedna z pierwszych – MXS STRADY powinny pojawić się u nas już w przyszłym tygodniu!
Rajdowi mistrzowie Polski stosują felgi Arcasting ZAR!
Nowi rajdowi mistrzowie Polski – załoga eSky Rally-Team – Łukasz Habaj i Piotr Woś – Gratulacje!
Gratulacje równieżdla Rallytechnology za zdobycie tytułu w klasyfikacji zespołów sponsorskich RSMP 2015.
Na rozstrzygnięcie sezonu musieliśmy czekać do ostatniego oesu, ostatniego rajdu sezonu 2015 – Rajdu Arłamów. Aby wygrać mistrzostwo Łukasz Habaj i Piotr Woś musieli zdobyć 9 pkt więcej od Bryana Bouffiera i Thibaulta de la Haye.
Przed power stagem załoga eSky.pl Rally-Team prowadziła w rajdzie z przewagą 8.2 sekundy nad drugą załogą w klasyfikacji: Bouffier/De La Haye. Ostatecznie niebieska Fiesta R5 zameldowała się na mecie power stage z przewagą 4.6 sekundy na Fordem Fiestą Proto. Dzięki temu Habaj/Woś zwyciężyli w rajdzie i power stage zdobywając potrzebne punkty i pierwszy tytuł Mistrza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2015 w klasyfikacji generalnej.
Przez cały sezon w rajdowym Fordzie Fieście R5 mistrzów Polski stosowano felgi Arcasting ZAR 8×18.
Jesteśmy dumni – to kolejna mistrzowska załoga na naszych felgach!!!
W ostatnich 5 sezonach RSMP, załogi jeżdżące na felgach Arcasting ZAR zdobyły 4 mistrzostwa Polski w klasyfikacji generalnej.
Felgi sportowe Arcasting – Rally-Tech otrzymuje wyłączność
Arcasting to włoska firma działająca na ryku felg aluminiowych od wielu lat.
Produkują felgi aluminiowe wysokiej jakości przeznaczone również do sportu – rajdów, wyścigów oraz cross country i dla wojska.
Felgi rajdowe Arcasting są produkowane są z najwyższej jakości stopu AlSi7Mg co w połączeniu z niskociśnieniową metodą odlewu, obróbce cieplnej i odpowiedniemu projektowi felgi – tworzy świetną felgę rajdową zarówno bardzo wytrzymałą (ZAR testowany pod obciążeniem ponad 700kg) a przy tym lekką.
Mistrzowskie załogi PCWRC z lat 2008/2009/2010/2012 stosowały właśnie felgi rajdowe Arcasting ZAR.
Na polskim podwórku model ZAR od lat jest stosowany przez m.in znaną stajnie Rallytechnology z Rybnika – dość powiedzieć, że wszystkie z 6 asfaltowych rund RSMP w sezonie 2013 padło łupem załóg stosujących felg rajdowych Arcasting ZAR
Felgi rajdowe Arcasting ZAR to nie tylko felgi do Evo – są one również stosowane przez zawodników w WRC, S2000 oraz R5.
Kolejnym atutem felg rajdowych Arcasting jest wygląd – Włosi znani są ze swego talentu do designu i wielu z naszych klientów bardzo ceni sobie to, że Arcasting świetnie prezentuje się na ich samochodzie.