700 KM i 800 Nm, stały napęd na cztery koła, sekwencyjna skrzynia biegów, rozstaw osi większy niż w Imprezie N12, a szerokość większa niż w dzisiejszych WRC – to dosyć nietypowa konfiguracja jak na Mitsubishi Colta – jednak właśnie w takiej specyfikacji został przygotowany pierwszy wyścigowy Mitsubishi Colt Evo zbudowany w Polsce.
Samochód, należący do sponsorowanego przez sieć ProfiAuto zespołu Kluza Racing Team, jest już gotowy do startu w tegorocznym sezonie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.
Colt Evo został zbudowany przy współpracy Kluza Racing Team i firm Rally-Tech oraz Kopalnia Mocy. Prace ruszyły w styczniu 2013 roku i trwały aż do pierwszych dni grudnia – opowiada Waldemar Kluza. W tym momencie, na czas testów moc jest ograniczona do 450 KM. Na półce czeka już odpowiednia turbina, która pozwoli osiągnąć ponad 600 KM. Ta modyfikacja raczej trafi do Colta już po VIII Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, podczas którego samochód będzie miał swój oficjalny debiut. Jesteśmy już po pierwszych testach, które wypadły bardzo pomyślnie. Cały team jest bardzo zadowolony z wyników i z niecierpliwością czekamy na inaugurację nowego sezonu. Potencjał samochodu jest ogromny i naszym celem jest udowodnić to na trasach tegorocznego sezonu GSMP. Zdajemy sobie oczywiście sprawę z faktu, że jeszcze dużo przed nami, dlatego, że prace nad takimi projektami tak naprawdę nigdy się nie kończą. Zawsze będzie można poprawić to i owo, a jedynym warunkiem jest, czy tylko budżet na to pozwoli – dodaje Waldemar Kluza.
Samochód Kluza Racing Team zobaczyć będzie można na trasach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, m.in. w Załużu, Limanowej, Sopocie i Siennej. Liczymy na to, że sezon pozwoli wywalczyć kolejny cenny wynik i uzupełni zbiór osiągnięć Waldemara Kluza, wśród których znajdują się tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej GSMP 2010, tytuł Mistrza Polski GSMP klasy N+2000 w 2011 roku oraz tytuł Wicemistrza Polski GSMP N+2000 w 2012 roku
Mitsubishi Colt Evo – wariant GSMP
Silnik: 4G63 MIVEC 4-cylindrowy, 16V, 2.0 DOHC
Elektronika silnika: MoTeC M800
Elektronika dyfrów: MoTeC MDC
Pojemność silnika: 2125 cm3
Moc maksymalna: 680 KM
Turbo: Garrett GTX35
Maksymalny moment: 770Nm
Skrzynia biegów: 5-cio biegowa, sekwencyjna
Sprzęgło: stalowe, suche, dwutarczowe
Napęd: stały na cztery koła
Zawieszenie: Reiger
Hamulce: Evo IX Brembo VO, wentylowane, pływające tarcze
Opony: Pirelli
Felgi: Arcasting ZAR oraz Excalibur Rally
Koła: asfalt: 9×18″ i 8×18”
Zużycie paliwa: pewnie swoje wypije
Bezpieczny zbiornik paliwa ATL RACING FUEL CELLS 20L wraz z kolektorem wewnętrznym
Bezpieczne złączki i przewody paliwowe, hamulcowe oraz olejowe KRONTEC
Pedaliera TILTON
Wyświetlacz AIM MXL Strada + zegar turbo ORECA
Olej: Millers Oils CFS 10w60 NT